Οδικός Χάρτης Ψηφιακού Μετασχηματισμού

Ψηφιακός  μετασχηματισμός είναι οποιαδήποτε πρωτοβουλία αναλαμβάνει μια εταιρεία να εισάγει νέες τεχνολογίες, με την ελπίδα να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα ή την αξία της. Αν και μπορεί να φαίνεται σαν ένας μεγάλος, υψηλός στόχος, εταιρείες όλων των μεγεθών προσπαθούν συνεχώς να δοκιμάζουν νέες ψηφιακές τεχνολογίες και να υλοποιήσουν ψηφιακούς μετασχηματισμούς.

Οι πρωτοβουλίες για τον ψηφιακό μετασχηματισμό μπορούν να λάβουν πολλές μορφές. Μπορεί να περιλαμβάνουν τη μεταφορά των αρχείων και των εγγράφων της εταιρείας στο cloud, την αυτοματοποίηση επαναλαμβανόμενων εργασιών με σκοπό την απελευθέρωση του χρόνου των μελών της ομάδας ή απλώς τη σύνδεση και την ενσωμάτωση των εργαλείων που ήδη χρησιμοποιεί η ομάδα σας. Για να είναι ομαλή και αποτελεσματική η ψηφιακή μετάβαση, η προσπάθεια υλοποίησης του ψηφιακού μετασχηματισμού σας χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, ή με άλλα λόγια, έναν  χάρτη ψηφιακού μετασχηματισμού.

 

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι σαν ένα ταξίδι. Απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό και μια σταθερή διαδικασία που διασφαλίζει ότι θα φτάσετε στον προορισμό σας και θα γίνετε μια ψηφιακή εταιρεία, χωρίς να κάνετε λάθη που θα μπορούσαν να αποφευχθούν. Λάθη θα γίνουν αρκεί να είναι χαμηλού κόστους.  Για να πραγματοποιήσετε έναν ομαλό και αποτελεσματικό ψηφιακό μετασχηματισμό, χρειάζεστε έναν ειδικό οδικό χάρτη. Χρειάζεστε έναν ψηφιακό οδικό χάρτη για την διαδρομή σας. Δεν είναι πανάκεια, αλλά είναι πολύ καλό να τον έχετε μαζί με άλλα πράγματα, όπως είναι ένας ψηφιακός ηγέτης, ένα σύνολο ψηφιακών δεξιοτήτων, εργαζόμενοι με ψηφιακή γνώση, ένα καλά διαμορφωμένο και κατάλληλο πρόγραμμα εκπαίδευσης για την αναβάθμιση των δεξιοτήτων των εργαζομένων σας, ένα πολύ καλό και ενημερωμένο τμήμα πληροφορικής και μια συμβουλευτική ομάδα που έχει γνώσεις για τον τρόπο της ψηφιακής μεταμόρφωσης των εταιρειών.

Ο όρος «οδικός χάρτης ψηφιακού μετασχηματισμού» είναι πολύ συνηθισμένος σε επιχειρηματικά περιβάλλοντα, αλλά οι συμβουλές για το πώς να τον αναπτύξετε τις περισσότερες φορές είναι αδικαιολόγητα περίπλοκες.

Πρώτα από όλα καθιερώστε μια διαδικασία που θα διερευνήσει και θα κατανοήσει τις πιο σημαντικές ανάγκες της εταιρείας σας στον ψηφιακό επιχειρηματικό κόσμο. Καθ’ οδόν θα ανακαλύψετε τι λειτουργεί για την εταιρεία σας και στη συνέχεια θα δημιουργήσετε ένα σχέδιο για να το πραγματοποιήσετε από εκεί και πέρα.

Το να περπατάς σωστά σε έναν οδικό χάρτη ψηφιακού μετασχηματισμού στην πραγματικότητα είναι αρκετά απλό, απλά πρέπει πρώτα να καθορίσεις τα βασικά βήματα. Στην συνέχεια θα δούμε πώς αυτό μπορεί να υλοποιηθεί και έτσι να βοηθηθείτε και εσείς για να μπορέσετε να δημιουργήσετε τον δικό σας ψηφιακό οδικό χάρτη για την εταιρεία σας. Ας δούμε πώς:

Τι είναι ένας οδικός χάρτης ψηφιακού μετασχηματισμού;

Δεδομένου ότι κάθε επιχείρηση είναι μοναδική, η προσπάθεια και το εύρος που απαιτείται για την προώθηση του ψηφιακού μετασχηματισμού θα είναι επίσης διαφορετικά. Ένας οδικός χάρτης ψηφιακού μετασχηματισμού είναι ένα έγγραφο που σας βοηθά να σχεδιάσετε, να συντονίσετε και να οδηγήσετε αυτήν την αλλαγή σε όλη την επιχείρησή σας.

Ανάλογα με τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεστε τα ειδικά έργα και τις επενδυτικές σας αποφάσεις, ο οδικός σας χάρτης θα περιλαμβάνει διαφορετικά στοιχεία. Ωστόσο, κάθε οδικός χάρτης αποτελείται από μερικά βασικά στοιχεία:

  1. Τον στόχο πίσω από τον ψηφιακό σας μετασχηματισμό,
  2. Τη στρατηγική σας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό,
  3. Βασικές δραστηριότητες κατά τη διάρκεια του ψηφιακού σας μετασχηματισμού,
  4. Ορόσημα, γεγονότα και νέες καταστάσεις που θα συναντήσετε στο δρόμο.

 

Γιώργος Λαμπανάρης