Ψηφιακό Μάρκετινγκ

Οι διευθυντές εταιρειών μόλις τελειώσουν με το σχεδιασμό των στρατηγικών τους για την ψηφιακή ανάπτυξη, αμέσως μετά πρέπει να προχωρήσουν και να αναπτύξουν συγκεκριμένες τακτικές. Αυτές οι τακτικές είναι το ψηφιακό μάρκετινγκ. Παρακάτω θα δώσω μερικές τακτικές ψηφιακού μάρκετινγκ, παρόλο που αυτό το βιβλίο δεν έχει καμία σχέση με το μάρκετινγκ, αλλά είναι ένα βιβλίο που μιλά για την ανάπτυξη της ψηφιακής οικονομίας. Αλλά επειδή το μάρκετινγκ είναι μέρος της ανάπτυξης, θα παρουσιάσω μερικά βασικά πράγματα για αυτό.

Κάθε επιχείρηση ενδιαφέρεται να δημιουργήσει δυνητικούς πελάτες, να πραγματοποιήσει πωλήσεις, να διατηρήσει τους υπάρχοντες πελάτες και να τους πουλήσει περισσότερα από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της εταιρείας. Η επίτευξη όλων αυτών δεν είναι εύκολη υπόθεση, οι εταιρείες χρειάζονται ένα σχέδιο μάρκετινγκ με διαφορετικό είδος καμπάνιας μάρκετινγκ, επειδή όλα αυτά είναι διαφορετικά μεταξύ τους. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι διευθυντές πρέπει να επιλέξουν πολύ προσεκτικά τις καμπάνιες τους, επειδή πρέπει να επιτύχουν συγκεκριμένους επιχειρηματικούς στόχους με αυτές τις καμπάνιες. Παρακάτω θα παρουσιάσω τα διάφορα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν οι διευθυντές για την εφαρμογή του σχεδίου του ψηφιακού μάρκετινγκ της εταιρείας τους. Αυτά είναι τα ακόλουθα:

 

  1. Κάθε εταιρεία πρέπει να επιλέξει τη σωστή καμπάνια μάρκετινγκ.

Οι διευθυντές της εταιρείας πρέπει να αποφασίσουν πρώτα, τι θέλουν από το ψηφιακό μάρκετινγκ της εταιρείας τους. Για αυτούς τους λόγους πρέπει να έχουν ξεκαθαρίσει όλους τους επιχειρηματικούς τους στόχους και τις στρατηγικές που θέλουν να επιτύχουν σε έναν συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα. Όλοι αυτοί οι στόχοι της εταιρείας πρέπει να κατευθύνουν τις προσπάθειες και τις τακτικές που θα αναπτύξει και θα εφαρμόσει το τμήμα μάρκετινγκ.

 

  1. Δημιουργία των κατάλληλων προσφορών

Είτε ζητάτε από τους ανθρώπους να αγοράσουν κάτι, να σας δώσουν τα στοιχεία επικοινωνίας τους, είτε να ξοδέψουν χρόνο διαβάζοντας την ιστοσελίδα ή το μπλοκ σας, κάνετε μια προσφορά. Ο τρόπος που κάνετε τις προσφορές σας θα σας δώσει τα κατάλληλα αποτελέσματα.

  1. Δημιουργία καλού περιεχόμενου για το ψηφιακό μάρκετινγκ

Το περιεχόμενο βρίσκεται στην καρδιά και στην ψυχή κάθε ψηφιακού μάρκετινγκ. Το περιεχόμενο είναι ο θεμέλιος λίθος  στον οποίο βασίζονται οι καμπάνιες αναζήτησης, κοινωνικής δικτύωσης, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και πληρωμένης επισκεψιμότητας. Χωρίς περιεχόμενο, η Google δεν έχει τίποτα να ανακαλύψει στον ιστότοπό σας, οι οπαδοί του Facebook δεν έχουν τίποτα να μοιραστούν, τα ενημερωτικά δελτία δεν έχουν ειδήσεις και οι διαφημίσεις πληρωμένης επισκεψιμότητας γίνονται χαλαρές.

  1. Παρουσιάστε blogging που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη.

Το Blogging είναι ένα από τα πιο σημαντικά, ισχυρά και ευέλικτα εργαλεία ψηφιακού μάρκετινγκ που έχετε στη διάθεσή σας. Η δύναμη ενός καλά εκτελεσμένου επιχειρησιακού blog έγκειται στην ικανότητά του να κάνει γνωστή την εταιρεία, τις επωνυμίες, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας. Όταν γίνει σωστά, το επιχειρησιακό blog γίνεται μέρος του σχεδίου μάρκετινγκ της εταιρείας σας. Εάν δεν γίνει σωστά, ένα επιχειρησιακό blog μπορεί να γίνει απογοητευτικό, χρονοβόρο και τελικά μηδενίζει την προσπάθεια σας. Ο κύριος σκοπός του blogging είναι να γνωστοποιήσει την εταιρεία και τα προϊόντα σας και να προσελκύσει πιθανούς πελάτες που τελικά μετατρέπονται σε πραγματικούς πελάτες.

  1. Δημιουργήστε επιτυχημένες σελίδες προορισμού.

Οι σελίδες προορισμού είναι θεμελιώδεις για το ψηφιακό μάρκετινγκ. Η σελίδα προορισμού είναι μια ιστοσελίδα που έχει σχεδιαστεί για να πείσει τον επισκέπτη να κάνει μια συγκεκριμένη ενέργεια. Οποιοσδήποτε ιστότοπος πρέπει να έχει μια σελίδα προορισμού για κάθε προσφορά που κάνετε σε δυνητικούς και υπάρχοντες πελάτες.

Η Αποδοτικότητα των σελίδων προορισμού σας θα βοηθήσει την αποτελεσματικότητα του ψηφιακού μάρκετινγκ της εταιρείας σας. Μπορεί να τα πάτε πολύ καλά με την δημιουργία κίνησης μέσα στον ιστότοπό σας, αλλά εάν η σελίδα προορισμού δεν καταφέρει να κάνει τη δουλειά της, η καμπάνια είναι καταδικασμένη.

  1. Δημιουργήστε επισκεψιμότητα με τις μηχανες και το μάρκετινγκ αναζήτησης.

Σήμερα, οι μηχανές αναζήτησης όπως το Google εξετάζουν εκατοντάδες παράγοντες για να αποφασίσουν ποια ιστοσελίδα θα εμφανιστεί για μια αναζήτηση. Η αναζήτηση δεν περιορίζεται σε μεγάλες μηχανές αναζήτησης όπως το Google και το Bing. Οι ιστότοποι κοινωνικών μέσων όπως το Facebook και το Pinterest έχουν επίσης δυνατότητες αναζήτησης. Επίσης, το Amazon, το iTunes, το TripAdvisor και χιλιάδες άλλοι ιστότοποι παρέχουν αναζήτηση στους χρήστες τους. Ανάλογα με την επιχείρησή σας, μπορεί να είναι πολύ πιο χρήσιμο να κατανοήσετε πώς λειτουργεί η αναζήτηση στο YouTube ή το Amazon παρά στο Google ή το Bing.

  1. Αξιοποιήστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένας οικονομικά προσιτός και αποτελεσματικός τρόπος προσέγγισης προοπτικών, δυνητικών και υπαρχόντων πελατών. Όμως, η επικοινωνία με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρειάζεται μια τεράστια πειθαρχία, που περιλαμβάνει τα πάντα, από την κοινωνική δικτύωση σε ιστότοπους όπως το Facebook και το Twitter έως τις πλατφόρμες δημοσίευσης περιεχομένου στο YouTube και στο Medium.

Στην βάση του, το μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων δεν διαφέρει από άλλη μορφή μάρκετινγκ. Είναι ουσιαστικά ένας νέος τρόπος αλληλεπίδρασης με υπάρχοντες πελάτες, δυνητικούς πελάτες και συνεργάτες.

  1. Εξερευνήστε την πληρωμένη επισκεψιμότητα.

Πώς λαμβάνετε επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας; Αυτή είναι η νούμερο ένα ερώτηση που κάνουν οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων σχετικά με το ψηφιακό μάρκετινγκ. Η αλήθεια είναι ότι η κυκλοφορία σε έναν ιστότοπο δεν είναι πρόβλημα. Στην πραγματικότητα, χιλιάδες πλατφόρμες επισκεψιμότητας, όπως το Google, το Facebook και το Twitter, σας επιτρέπουν να αγοράζετε διαφημίσεις και να στέλνετε επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας.

Η πληρωμένη επισκεψιμότητα είναι διαθέσιμη σε πολλές μορφές, όπως διαφημίσεις πληρωμής ανά κλικ χρησιμοποιώντας πλατφόρμες όπως το Google AdWords, διαφημίσεις με banner και διαφημίσεις επί πληρωμή σε κοινωνικά δίκτυα που περιλαμβάνουν Facebook και Twitter. Η πληρωμένη επισκεψιμότητα είναι ένα ισχυρό εργαλείο, διότι συμβάλλει στη δημιουργία και την αναγνωσιμότητα της επωνυμίας σας, στην ευαισθητοποίηση των χρηστών για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας και δημιουργεί δυνητικούς πελάτες και πωλήσεις για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.

  1. Επενδύστε στο μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στο ψηφιακό μάρκετινγκ, επειδή το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είναι οικονομικά αποδοτικό και αποτελεσματικό ως προς το χρόνο, για να μην αναφέρουμε ότι είναι ένα από τα πρώτα κανάλια στα οποία απευθύνονται οι περισσότεροι πελάτες, διότι αυτό το κανάλι αποδίδει συχνά τα καλύτερα αποτελέσματα. Το κλειδί για την επιτυχία στο μάρκετινγκ του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι η χρήση του σωστού τύπου μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου την κατάλληλη στιγμή.

  1. Μετρήστε την απόδοση μάρκετινγκ.

Από την ανάλυση των δεδομένων του μάρκετινγκ  συλλέγετε στοιχεία και δεδομένα από όλα τα κανάλια του μάρκετινγκ και μπορείτε να παίρνετε σωστές αποφάσεις για περεταίρω βήματα και αποφασίσεις. Από αυτήν την ανάλυση των δεδομένων, μπορείτε να εξαγάγετε αναλυτικά αποτελέσματα που μπορούν να προσφέρουν ανεκτίμητη βοήθεια στην προώθηση των προσπαθειών του μάρκετινγκ πλάνου σας.

Με όλες αυτές τις τακτικές μπορείς να αποκτήσεις νέους πελάτες, να κρατήσεις του παλιούς και να τελικά να έχεις μια κερδοφόρα ανάπτυξη.

Γιώργος Λαμπανάρης